2007-08-07

När vi kom hem från Skövde så skulle jag och Jossan bli hämtade utav min älskade pojkvän <3 (måste smöra lite förstår ni, så han inte blir lika arg för att jag skriver det här ; ))

När vi kom ut från tågstationen stog han där och startade upp bilen och allt var som det skulle. Eftersom vi behövde komma in i bagageluckan fick han stänga av bilen igen, gå ur den och låsa upp till bagaget. Vi lade in våra väskor och stängde igen luckan och satte oss i bilen...

Det var då problemet började!

Tobbe kunde inte starta bilen!! Nyckeln gick inte ens att vrida om!!

Tobbe: "Det måste vara något fel med rattlåset... brukar det vara krångligt att vrida om?"
Jag: "Nej det har aldrig jag varit med om i alla fall"

Vi satt där ett tag men Tobbe fick inte igång bilen...

Till slut sade jag åt honom att byta plats med mig så jag fick testa istället, men jag fick inte heller igång den. Då bestämde jag mig för att ringa till mamma som skickade iväg Stefan till oss... när vi stod där och väntar på honom kom en buss och ställde sig bakom oss... Vi gick ut och sade till busschauffören att vi inte fick loss rattlåset och att vi inte kunde flytta oss. (Vi stod nämligen på ett ställe där man inte får stå, utan där bara bussar får köra)

Stefan kom dit och satte sig i bilen, men inte heller han fick loss rattlåset!!!

Han läste i instruktionsboken men det stod ingenting om hur man fick loss rattlåset...

Vid den tidpunkten började jag bli lite smått orolig... hur skulle det gå för min lilla bil?

Då drog Stefan ut nyckeln och kollade på de knappar som satt på nyckelknippan...

S: "Vart går de här knapparna... är det något som fungerar?"

Jag hann tänka en snabb tanke om att min nyckel inte har några sådana knappar innan jag hör en förskräckt röst bakom mig...

T: "Åh Herre Gud! Ehh.. (nervöst skratt) det var nog fel nyckel......"

Då har han tagit sina föräldrars bilnyckel istället för min... inte konstigt att rattlåset inte gick ur!!

Hahaha... jag och Jossan garvade hela vägen hem... det gjorde inte Tobbe ^^

Tobbe (t.v.) när han till slut hittade den rätta nyckeln (t.h.)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hihi. Det var en av de absoluta höjdpunkterna iaf den dagen! Underbart kul var det! =)

Postat av: Rebecca

Hahaha:) Klockrent:D

2007-08-07 @ 20:13:43
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Tobbster

hmmmmm....

2007-08-08 @ 17:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback