2007-08-24

Nu har jag min framtidsplan alldeles klar för mig! (Kan i och för sig komma att ändras igen... har ju gjort det ett antal gånger av olika omständigheter, men ändå =))

Men som det ser ut nu så ska jag försöka få ordentlig anställning här i årsskiftet, jobba ett till ett och ett halvt år till (beroende på en viss person och en resa) och sedan gå credo i ett år för att till slut följa i min mammas fotspår och plugga till socionom.
Dessutom kanske jag ska ta någon distanskurs under tiden, bara för skojs skull liksom =)

Folk frågar mig varför jag inte ska plugga än, och det har en otroligt enkel anledning... jag vill inte!!

För varför ska man stressa in i något när man ännu inte vet vad man vill, eller nu när jag vet vad jag vill, inte har ork att göra det ännu? Det verkar ju urkorkat.

Jag tror att det finns massor som bara pluggar för pluggandets skull, för att det är det man ska göra...
Men varför behöver det vara det? Alla passar faktiskt inte för att plugga på högskola/universitet. Nog för att jag gör det men ändå ; )

Och jag kan säga att jag har utvecklats så otroligt mycket utav det här året, och kommer med största sannolikhet fortsätta göra det de här åren som jag ska göra annat.

För ett år sedan var jag fortfarande ett barn, men nu har jag blivit vuxen och det tror jag aldrig jag hade varit om jag hade börjat plugga direkt. (Smörigt värre, eller hur? ; P)

Då hade jag fortfarande levt kvar i gymnasietiden, och trott att livet gick ut på att få minst vg i alla ämnen.

Dessutom har året varit lärorikt på många olika sätt... Efter jobbet i restaurangen/cafét på stadens "sciencecenter" (här nämner vi inga namn ; )) vet jag vad jag verkligen inte vill göra!!! Det är bra det med ska jag säga.

Så nu vet ni alla vad min rekomendation är efter gymnasiet...

så vill ni plugga... så fråga inte mig om råd ; )


Kommentarer
Postat av: Josefine

Låter ju jättehärligt att veta vad man vill sådär! Jag vill också veta. =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback