2006-12-08

Veckan har varit riktigt rolig hittills och den kommer säkert bara bli bättre, med allt jag ska göra i helgen.
Inte nog med att livet flyter på som aldrig förr och jag verkligen stormtrivs med allt, utan det har även varit många roliga nyheter o.dyl. den senaste veckan.

Veckans 4 i topp:


  1. Förstaplatsen var lite svår att avgöra men jag tror ändå att hela rymdhistorien som har varit den senaste veckan kniper den. Jag tycker nämligen att det har varit alldeles för mycket ståhej över den. Jag vet att Fuglesang kommer bli den förste svensk som någonsin skickas ut i rymden men vem bryr sig? Inte jag i alla fall! Tycker egentligen att alla som har brytt sig om att ens nämna detta slösar bort värdefull tid, och då kan man ju fråga sig varför jag gör det om jag nu tycker så... Jo, det ska jag tala om för er. Endast för hur det slutade. Nedräkningen hade hållit på länge, alla var spända över hur det skulle gå, vissa var till och med vakna på natten för att se Fuglesang bli ivägskjuten. Det började närma sig, 2 timmar kvar. Fuglesang och hans medpassagerare sätter sig i raketen... Fatta hur oerhört långa två timmar det måste ha varit för dem. Timmarna går... 10 minuter kvar. Då skulle i alla fall jag vara rejält nervös. I och för sig blir jag typ nervös när jag ska åka tåg till Stockholm, men ändå... Lite nerver har väl även sådana modiga pojkar... Och så var det 5 minuter kvar... nej föresten, stoppa nedräkningen!!! Vi ska nog inte skjuta upp raketen i rymden ändå!!! Hahaha... Det var riktigt roligt. Skrattar fortfarande när jag tänker på det. 
  2. Jag var och kollade på en film med jobbet... Al Gores En obekväm sanning var det. För er som inte vet det är det en miljöfilm som tar upp växthuseffekten, vilket i sig är väldigt ärofullt. Den var bra, och Al Gore är ju utan tvekan en väldigt skicklig talare. Fångade ens uppmärksamhet även fast det var många tråkiga diagram mm. I de flesta scener stod han bara där och berättade, men i vissa scener såg man honom i andra situationer. Det roliga var att i de allra flesta av dessa andra scener, åkte Al Gore bil, steg ut ur en taxi eller var på en flygplats... Hmm... vad är det växthuseffekten beror på nu igen?!?
  3. Imorse lyssnade jag som vanligt på det bästa radioprogrammet, Äntligen morgon med Adam och Gry, och hörde då en skrämmande sak. Tydligen har en ny häftig konsol lanserats idag. Den där Wii... Det i sig är inte särskilt skrämmande utan det jag reagerar på är att folk står i kö hela nätterna för att köpa dessa undermaskiner. Adam och Gry pratade med någon som stod först kön i någon stad, någonstans. Hans mamma hade stått i kön från typ 3 på natten (och på vissa ställen har folk säkert köat ännu längre) I den butiken skulle det släppas 8 konsoler och det var 15 personer bakom killen. Det behövs ju inte direkt ett mattesnille för att förstå att person 9-15 inte kommer få någon, så vad tänker de med egentligen? Varför stå i kön när man ändå inte kommer få någon. Samma hysteri var det när Sagan om ringen kom och folk köade i dagar. Jag menar... någon måtta får det väl vara på galenskaperna!!!
  4. Den sista roliga nyheten jag för tillfället kan komma på läste jag precis på Aftonbladet. Linda Rosing byter karriär, igen... Nu ska hon slå som popartist i Europa och Asien. Stackars tjej... hon har försökt sig på karriärer som dokusåpastjärna, utvikningsbrud, marknadschef, föreläsare och politiker, och vi vet ju alla hur det har gått. Det hon av dessa lyckats bäst med är väl att vika ut sig, och kanske är det därför man än en gång kan se henne i FHM, en s.k. herrtidning av de som "läser" den (också kallad porrtidning utav andra) Även fast hon har varit runt och föreläst om hur hemskt hennes liv har blivit efter att hon och Micke orsakat ett antal av de guppande täckena under hennes säsong i Big Brother-huset, så ska hon ändå vika ut sig igen. (Är det inte ungefär lika illa att visa tuttarna i en tidning, som att ha sex under ett täcke i tv?) Dessutom har hon förut sagt att hon inte skulle vika ut sig igen. Men nu är det annat ljud i skällan. Anledningen (till att hon viker ut sig, min anm) är att jag ska marknadsföra mig utomlands och det bästa sättet att göra det på är att ställa upp på bilder i FHM, som går ut i så många länder. Det är en väldigt kreddig tidning utomlands, sa Linda (eller Bionda som hon nu kallar sig) till Aftonbladet. Jaja... intala dig det du "Bionda". Tycker bara synd om hennes barn... kan inte vara kul att ha Linda "Bionda" Rosing som mamma. (And just for the record. Det är inte en Linda jag menar att jag är som innerst inne)

Kommentarer
Postat av: Simon

"(And just for the record. Det är inte en Linda jag menar att jag är som innerst inne)"

Mmm säkert jag tror nog du döljer en liten Linda Rosing i dig :P

2006-12-12 @ 08:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback