2006-12-09

Nu är jag riktigt sur... den här sidan är jättesvår att komma in på ibland.
Hur segt som helst ju!!!
Och jag som bara tänkte sitta  här en kort stund och skriva om kvällen har redan varit fast här en halvtimme eftersom det inte gick att komma in på sidan.

I alla fall... Ikväll ville jag gå ut. Då vill man ju få med några andra så jag började ringa när jag kom hem för att se om någon ville hänga på. Först ringde jag en kompis som inte ville, sen en annan som inte kunde, och till sist en tredje som inte svarade (tydligen för att jag hade fel nummer märkte jag sedan, men det spelar ingen roll) 
Eftersom jag inte fick tag på någon kändes det inte lika roligt längre så jag bestämde mig för att stanna hemma och kolla på en film istället.

När jag väl hade ställt om mig från att vilja gå ut till att vilja vara hemma, ringde hon som tidigare inte ville. Hon ville kolla om jag fortfarande ville med ut. Då hade ju jag ställt om mig, så egentligen kände jag väl inte riktigt för det men jag tänkte att det kanske skulle bli kul. Och det var det också, även fast det var lite halvsegt i början. Vi var båda trötta och hon skulle upp relativt tidigt på morgonen, så hon hade bett sin mamma att ringa när hon hämtade hennes pappa. Det skulle hennes mamma göra runt tolv, så då fick vi bestämma om vi ville hem då eller inte. När jag väl går ut så kan väl jag tycka att det är roligare att stanna lite längre än en timme, men jag hade sagt att hon fick bestämma eftersom det var hon som skulle upp tidigt. Men hur kul, på en skala mellan ett och tio, tror ni att det är att få skjuts till och från från krogen av någons föräldrar, som dessutom är nykterister? Inte för att jag blev full, men ändå...

Jag har varit värsta bitchen idag och det ändrades ju inte direkt när vi gick ut, så jag hade jätteroligt åt de som gjorde bort sig på ett eller annat sätt. Det roligaste med att vara ute är ju att kolla på alla som är där. 
Dessutom är jag nog inte den bästa personen för killar att ragga på. Eller alltså, jag har jätteroligt men vill man inte bli dissad så ska man inte komma fram till mig. Jag menar, vad är mer patetiskt än att ragga på krogen?
Jag fick iväg en del roliga komentarer till några, men samtidigt ville jag att några som inte var totala losers (som de flesta är där) skulle bjuda oss på drinkar. Så jag kunde ju liksom inte skrämma iväg alla. Till slut kom en relativt godkänd kille fram med sina kompisar och de var rätt roliga att snacka med men då skulle vi nästan gå. Kändes lite onödigt, och jag hade hellre velat stanna där ett tag till (inte för killarnas skull utan för att det faktiskt var kul, för en gångs skull) men det ville inte min kompis. Så vi åkte.

Orsaken till att jag ens åkte hem då, även fast jag hade kul, var för att mamma hade sagt att jag absolut inte fick gå hem själv, vilket jag självklart hade lovat att inte göra. Det är lite jobbigt med mig men jag kan verkligen inte göra saker när mamma har sagt att jag inte får... och jag ska vara vuxen nu liksom!!
Men i alla fall så åkte jag hem och när jag kommer hem var mamma fortfarande vaken och frågade vad jag gjorde hemma redan. Då svarade jag som det var och hon frågade med en undrande stämma;
"Varför stannade du inte lite till då?"
"Men jag fick ju inte ta mig hem själv ju?!?"
"Men du kunde väl ha tagit en taxi..."
Och det säger hon då... smart där mamma!!!

Fast i och för sig är det inte kul att stanna helt själv heller, så jag hade ändå gått när kompisen gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback