2006-12-10

Helgen blev precis så bra som jag trodde den skulle bli. Nästan bättre till och med.
Fredagen tänker jag inte upprepa utan vi fortsätter helt enkelt med lördagen...
Igår hade jag en seg dag, vaknade vid tolv, tittade på Mona Lisas leende som är en helt underbart bra film och tog det helt enkelt lugnt ända fram till runt fyra på eftermiddagen.

Då hände något underligt...

Något som verkligen inte hör till vanligheterna...

Jag städade!!!

Helt otroligt...

Jag är fortfarande i chocktillstånd...

Klockan åtta när jag var klar ringde en kompis och vi åkte och hyrde film. Två väldigt bra filmer faktiskt; Dagboken och She´s the man.
Dagboken var bra, och jag vet inte om jag är ovanligt blödig eller något men den var så sorglig, eller inte sorglig, utan gripande kan man kanske kalla den. Jättefin film helt enkelt!
She´s the man har jag sett förut men den var lika rolig den här gången som den förra. Skrattade nästan hela tiden...

Idag gick jag till kyrkan, som vanligt på söndagarna, och det var jättebra idag med. Andra söndagen i advent om det är någon som har missat det... Exakt två veckor kvar till julafton...

Efter det gick jag och Cilla på stan. Så här gick det till när jag frågade om hon skulle med:
"Vad gör du på söndag?"
"Ehh... vet inte"
"Bra, för då ska du på stan med mig"
"Jaha?!? Vad ska vi göra där då?"
"Köpa skor"
"Jaha... ehh... ok..."
Vem var det som sa att jag alltid ska ha min vilja igenom?

På stan hittade jag i alla fall både skor och kläder, och det är ju alltid kul... Ska nog ner och köpa ett par till i morgon...
Säg inget till mamma bara... hon tycker redan jag har för många par... Fattar inte vad hon menar med det?!?

Sen var det överaskningsfest för Rickard.. Det var kul!!! Maria hade verkligen lyckats.
De lurade dit honom genom att Henke sa att de skulle åka till Media Markt (eller vad det nu hette) Han blev överaskad, vilket ju faktiskt var idén med det hela. Det hade ju inte varit så kul om han inte hade blivit det!!
Fast man såg på honom att han blev aningen besviken över att inte få åka till Media Markt...

Jaa... det var väl ungefär så min helg har varit... Hoppas nästa vecka blir lika bra som den här har varit!!

Nu ska jag se på finalen av Survival of the richest.



22.28 Borde ha gått och lagt mig redan... men inte då... istället sitter man och tittar på två killar som spelar Gears of war. Otroligt underhållande... Jag menar, vem vill inte sitta bredvid några, helt oförmögna att hålla en konversation flytande, om den inte innehåller: "Döda den där..." eller "Åhh, värsta coolt, man kan såga ihjäl dem" , när man själv dessutom är måttligt intresserad av det som utspelar sig på skärmen.
Men lite kredit måste jag ändå ge alla tv-spelstöntar till killar där ute... Det är faktiskt inte helt lätt att styra de där spelen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback