2006-12-15

Så har man inte kunnat skriva här på ett tag då, eftersom det har vart massa strul med inloggning och annat. Det ska vara fixat nu så de är ju bra.


Jag har kommit på massa roliga saker att skriva om under veckan men nu kommer jag självklart inte på vad det var. Typiskt!!

Men då får jag helt enkelt berätta om det roligaste samtalet jag har haft idag istället.

Den 31 augusti var jag hos optikern, för jag har linser, och då fanns inte min sort inne. (Eftersom de måste beställas någonstans ifrån)
Då sa de att de skulle ringa mig när mina linser hade kommit. När jag efter tre veckor inte hade hört någonting ringde jag upp dem och frågade vart mina linser var. Hon som jag pratade med då sa att de inte kommit in än, men hon fixade ändå tre par linser som jag kunde hämta ut. Samtidigt hämtade jag linsvätskan men sa att jag skulle betala när jag fått allt, vilket gick bra för dem.

Idag är det den 15 december. Det innebär att det har gått tre hela månader sedan jag var nere och hämtade de tre första linsparen. Jag har inte riktigt tänkt på hur lång tid det gått eftersom jag har haft fullt upp, men idag bestämde jag mig till slut för att ringa själv, och så här lät det då:

Någon hos optikern: "Gyhne och Kristofferssons optik"
Jag som lät väldigt trevlig: "Ja hej, hur lång tid tar det för er att få hem linser om jag skulle beställa dem idag?"
"Oftast får man ju med sig dem direkt när du har varit här, men ibland kan det dröja upp till två veckor om vi måste beställa dem från utlandet"
"Ok... för jag har en optiker nu, som jag har väntat på att få höra av sedan 31 augusti... Det tycker du alltså är väldigt lång tid?"
"Jaa det låter ju mycket märkligt. Så lång tid ska det ju inte ta"
"Så du tycker det är dåligt?"
"Ja det gör jag väl"
(Nu kopplar jag på en argare röst)
"Ok, för det är ju faktiskt ni som inte har hört av er sedan 31 augusti, och jag vill väldigt gärna ha mina linser snart."
"Menar du att det är vi som inte har hört av oss sedan dess? Det låter väldigt konstigt... Har du personnummer som jag kan söka på?"
"Det tänker inte jag ge till dig. Mitt förslag till dig är att du kollar upp vilka som inte fått sina linser och att du återkommer till mig när du har hittat mig. Jag väntar en vecka och har jag inte hört någonting då ringer jag tillbaka igen, och då har ni garanterat förlorat mig som kund i framtiden. Tur bara för er att jag är så ärlig att jag ringer eftersom jag inte har betalat det jag hämtat ut ännu"
"Det finns inga i vårat system som är restlagda..."
"Det är väl inte mitt problem. Hör jag inget inom en vecka så återkommer jag. Hej då"

Det var så roligt!! Tyckte troligtvis inte han. Han lät rätt så konfunderad, men det var verkligen dagens höjdpunkt för mig.

Så nu får man väl se om de ringer eller om jag måste byta optiker. Synd i så fall för förutom den här insidenten tycker jag bra om dem. Hmm... Kanske inte byter ändå... får se vad som händer...



Härom dagen kom mamma och jag hem samtidigt. Då kommer två förskräckta barn framspringande till oss och den ena utbrister:

"Mamma, Jonna... Det är översvämning i något land!!!"
"Jaa... det är i Sverige, gumman"
"Nej.. alltså på tv:n"

För er som inte vet det är det översvämning i Göteborg... och monstrena råkade se på nyheterna.



Ett visdomsord får avsluta det hela idag (tack Jossan för det):

Remember to always be yourself - unless you suck!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback