2006-12-17

Så var det jul igen då... nästan i alla fall.

Här hemma är vi lika sent ute som vanligt... fast det roliga var att det började så bra!

Mamma hade köpt ett datumljus redan en vecka i förväg, vilket vi i vanliga fall köper någon gång mellan den 5 och 10 december och har hunnit bränna ner till rätt datum runt den 15 december. Dessutom hade hon köpt mossan till adventsljusstaken i god tid innan.

Första advent närmade sig med stormsteg men inte satte vi upp några ljusstakar, stjärnor eller datumljus.

I mitten av veckan sattes vissa av sakerna upp men våra mossljus var och förblev nerpackade... ända tills det var andra advent.

Slutsats: Min familj skulle kunna köpa mossa augusti och ändå bli sena med adventspysslet.



Nu kan vi hoppa över resten av julen, för det bästa har redan varit...

Mumma har nämligen bakat pepparkakor.

Pepparkakorna i sig är väl inte så mycket att hänga i julgranen (haha... märkte ni vad vitsig jag var nu) men däremot pepparkaksdegen!!!

Hon ger alltid mig och mamma en bit var, en stor bit av den vanliga pepparkaksdegen och en mindre av den vita... och de är jättegoda.

Så nu räcker det med julen för min del!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Du har väl checkat in Www.rocktop.se nya kollektion? Vrålsnyggt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback