2006-12-19

Jag är inte särskilt effektiv på morgonen...

Till följd av detta kommer jag väldigt ofta aningen för sent till arbetet, vilket ju inte är det bästa man kan göra när man har ett jobb. (Till mitt försvar måste jag bara påpeka att jag börjar 7.45 på morgonen... omänskligt ju)

I alla fall så har jag numera lagt till vissa vanor som ska hjälpa mig på morgonen:

  1. Jag tvättar aldrig håret på morgonen nu för tiden, utan gör det istället på kvällen. På det tjänar jag en halvtimme varannan morgon, mycket användbar tid om du frågar mig.
  2. Jag väljer kläder dagen innan och lägger fram de på min stol. Detta gör att jag slipper stå och vela där på morgonen om tröjan verkligen passar till byxorna eller inte. Jag upptäcker dessutom redan på kvällen om jag inte har några rena strumpor och slipper den chocken på morgonen... kan det bli mycket bättre?
  3. Jag har funderat på att även fixa mackor dagen innan så slipper man ju även det i morgonstressen, men ännu har jag inte kommit ihåg det på kvällen... fast det kanske inte är så konstigt. Jag menar... vem tänker på att göra frukost på kvällen liksom? Däremot har jag ätit frukost på väg till jobbet flera gånger nu. Det går ju lika bra det.

Detta har faktiskt gjort att jag har kommit i tid både idag och igår.

Dessutom har jag minimerat tiden väldigt mycket... Om man säger så här: Idag gick jag upp 7.06 och var utanför dörren 7.18... Det kallar jag snabbt (I och för sig borde jag ha gått upp lite tidigare, men man kan ju inte lyckas med allt)



I morgon skulle jag äntligen få sova ut lite... jag börjar nämligen halv 11.

Och vad händer då?

Jo, min älskade syster bestämmer sig för att fylla år då och enligt våra traditioner betyder det att alla ska upp och sjunga för ungen!!
Runt klockan 6.00 på morgonen!!!

Kommentarer
Postat av: Simon

Hahaha vad roligt, tänk posetivt du kan nu äta frukost sittande ;)

2006-12-20 @ 16:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback