2006-12-22

Idag är det inte en så bra dag... eller det känns i alla fall hemskt just nu.

Vet inte riktigt varför så jag antar att det är för att jag är så trött. Både igår och i förrgår gick jag och lade mig alldeles för sent för att vara mig. Ena natten runt 1 och den andra runt 12!!! Dessutom var jag tvungen att vakna vid 7 på morgonen. Så två dagar i rad har jag vaknat en kvart innan jag ska gå, tagit på mig kläderna som jag bestämde kvällen innan, gjort mig i ordning och käkat frukosten på vägen, som jag, by the way, fixade kvällen innan.

Och ändå känner jag mig inte tröttare än vanligt... så det måste helt enkelt vara därför jag nu är på dåligt humör...

Fast det har i och för sig varit vissa saker som har gjort att humöret blivit ännu sämre. Till exempel fick jag reda på att de roligaste personerna på jobbet, de som jag brukar prata mest med inte kommer jobba där längre, och de andra som jag också tycker lite bättre om hamnar i andra gruppen vid omstruktureringen.

Dessutom vet jag inte riktigt hur det blir med mitt jobb heller, och även fast jag är nästan helt säker på att jag kommer få vara kvar, är det ändå en ovisshet i att inte veta vart man hamnar o.dyl.

Nu känner jag att jag klagar väldigt mycket, och det är ju inte så kul för andra att läsa, så ni kan ju få höra lite om en annan sak istället.


En strejk har blivit utlyst, fast inte utan något fackförbund utan av.........

mig...

Och då undrar säkert många mot vad...

Jo, mot att stå ute och frysa tårna av sig, mot att bli halvt skrämd från vettet av höga smällar och ljud, mot att uppmuntra folk att bokstavligen bränna upp tusentals kronor i tomma luften, mot......


(trumvirvel)


nyår!!!


Varje år tvingar jag ut mig själv för att mina kompisar tycker det är kul att kolla på fyrverkerierna vid tolvslaget, men jag kan inte riktigt uppskatta dessa saker.

Varje nyår är en återkommande plåga där det enda jag gör är att oroa mig för att någon ska bli sprängd i luften, eller åtminstone få några fingrar eller ett öga förstört.

Varje år, oavsett hur kul vi har det, fasar jag för midnatt, eftersom jag vet att jag än en gång måste ut och pinas i vintermörkret.


I år har jag som sagt beslutat mig för att strejka.

I år tänker jag inte ens gå utanför dörren på nyår.

I år struntar jag i allt vad finkläder och festligheter är, och stannar hemma i mina mjukisbyxor och kollar på film.

I år tänker jag ha persiennerna nerdragna och öronproppar i öronen vid det efterlängtade tolvslaget.

I år tänker jag ha det bästa nyår jag haft på mååånga år.


Kommentarer
Postat av: Simon

Haha ja du, själv gillar jag fyrverkerier men jag skulle ALDRIG köpa några, aldeles för dyrt, och som sagt dom försvinner så snabbt. Roligare att kolla på andra som kastar bort desras pengar på det.

God Jul ;)

2006-12-24 @ 22:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback