2006-11-19

Det här var ju inte direkt vad jag hade väntat mig av mig själv...

Jag som är helt värdelös när det kommer till datorer i största allmänhet (kan knappt starta en dator, än mindre förstå mig på nya saker med dessa trevliga apparater) ska nu blogga! Jaja det får väl gå som det går. Det värsta som kan hända är ju att man slutar.

Och då kan man ju fråga sig varför just jag, som inte är ett dugg intresserad av dessa saker, ens ska ge mig in på en sådan sak som att blogga. Svaret är inte så svårt faktiskt... Jag undviker bara något ännu värre, nämligen städningen.

Mitt rum är inte världens mest rena just nu (och har i ärlighetens namn inte varit det på ett tag) så egentligen borde jag inte sitta här utan vara en våning upp i full fart med undanplockning och dammsugning mm men ähh... jag tar det (som vanligt) imorgon. Yeah right att jag kommer göra det... (vem försöker man lura egentligen)

En sak som jag borde ta upp så här i min första blogg är namnet. Blond innerst inne... Jaha ja tänker ni, här kommer en blåst brud som inte har en aning om någonting. Men så är det ju självklart inte =)

Detta namn uppstod faktiskt för några månader sedan när jag kände att jag många gånger kommer med lite halv(o)intelligenta kommentarer. (Dock kommer jag ju oftare med väldigt smarta kommentarer, om ni frågar mig i alla fall)

Om du som läser detta är blond som tar illa upp vid blondinskämt vill jag bara säga att jag är fullt medveten om att blondiner inte är mindre intelligenta än brunetter (de är faktiskt många gånger smartare)och att jag endast använder mig av uttrycket "blond" eftersom det ju faktiskt är ett uttryck som de flesta förstår vad jag menar med... säger jag att det jag sa var lite blont förstår folk att det kanske inte var det brightaste jag har sagt i mitt liv. Jag vill alltså inte trampa på någons tår med detta och jag hoppas att detta var förklaring nog.

Med blond menar jag alltså t.ex. Elle Woods i Legally Blonde (som för övrigt Reese Witherspoon gör bra. Hon är ju grym!!) Paris Hilton och Nicole Ritchie i The Simpel Life (Så kul när de inte gick till överdrift) och liknande tjejer.

Innerst inne = "i mina innersta tankar, i själ och hjärta"

Jag är alltså: Blond i mina innersta tankar, i själ och hjärta

Bra definition som i stort sett sammanfattar vad jag vill ha sagt, i alla fall idag.

I´ll be back!!

Kommentarer
Postat av: Lillkusinen

Haha... Jonna då... Visste inte att du var en blondie! :D Nu när du har börjat blogga måste ju jag också det. Eller neej föresten... Det orkar jag inte ;) Älskar dig kusinvitamin

2006-11-19 @ 21:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback