2006-11-20

Femte gången gillt heter det va? Det var i alla fall så lång tid det tog för mig att lära mig hur man tar en ögonsalva som jag har fått...

Jag har tydligen en ögoninfektion och eftersom jag har det måste jag ta en ögonsalva i båda ögonen varje kväll i en veckas tid. Så alltså.. nu när jag äntligen har lärt mig att ta salvan i ögonen utan att sluta upp med resten av innehållet över hela händerna och badrummet, är perioden nästan slut. Jätteroligt va?!?

Fast det är faktiskt rätt skönt att snart slippa det. När man väl lyckas sätta salvan på rätt ställe så blir man ju blind! Den åker ut över hela ögat och lägger sig som en hinna. Och min ögonläkare som sa att om det inte kändes bättre om några dagar så skulle jag börja ta den även på morgonen. Kul att gå till jobbet blind liksom!!

Dessutom fick jag inte bara en salva utan även ögondroppar, som jag ska ta 5 gånger om dagen (ca var tredje timme). Detta betyder ungefär att jag måste ha med mig den vart jag än går. Om man säger så här; idag var inte direkt första gången jag fick springa hem och hämta den.



Kom nyss hem från jobbet och vad är trevligare än att bli skrämd det första man blir när man kommer innanför dörren.

Och den skyldiga var: Elsa, min katt... Liten och söt i vanliga fall men jag lovar att hon såg mycket större och läskigare ut än vanligt... Jag tänkte ungefär "men vi ska ju inte ha något stort och läskigt hemma hos oss".
Det dröjde dock inte länge innan jag förstod att det var hon och slutade vara rädd. Alltid något!



När jag lade upp bilden på min mc igår började jag längta till sommaren...

Det finns inget bättre på sommaren än att ta hojen och åka en sväng... Det är frihet det. Man släpper allt som är runt omkring. Man bara är liksom. Har du inte testat så gör det!!


Har två underbara småsyskon också, åtminstone när de sover...

De är väldigt smarta också, mina systrar!

Idag sa till exempel den ena, eftersom vi har taggbuskar på vår tomt som taggar av sig:

"Om vi går barfota här ute, så måste vi ha våra flipflop på oss"
 

Klockrent ju!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback