2006-11-22

Jag kom precis hem från jobbet, jag jobbar i kundtjänst, och jag har kommit på en väldigt underlig egenskap med mig. Jag har inte jobbat där så väldigt länge men vi klagar ofta på kunder som är riktigt otrevliga och inte vill lyssna på vad vi säger, och tror att de har rätt även fast de är totalt ute och cyklar. 

Jag har kommit på att jag nog är en sådan kund. Fast inte riktigt en sådan men nästan. Jag är ju självklart aldrig ute och cyklar utan jag vet ju att jag har rätt... (hmm... precis som alla våra kunder antagligen också vet men...) 
Fast skillnaden med mig är att jag är jättetrevlig ända tills de säger att de inte kan lösa mitt problem... det är då jag blir sur.

Som idag t.ex. ringde jag till posten för att jag ville byta utlämningsställe för mina paket. Jag bor nämligen i ett postnummerområde men har närmare till ett annat ställe än det som har samma postnummer som jag har. Då frågar jag väldigt trevligt om det inte går att byta ställe dit mina paket kommer. Då får jag till svar att det tyvärr inte går och att det är uträknat så att det ska komma till det som ligger närmast. "Jaha, svarade jag då med lite halvt bitchig röst, varför kommer det då till ett ställe längre bort?"
Då säger kvinnan i andra änden av luren att det även är många andra som också vill byta utlämningsställe men att det faktiskt inte går. Nehe... men om det nu är många andra som också vill samma sak... varför har man då inte tagit fram något system för detta tidigare...
Men då svarade hon faktiskt att de håller på att utarbeta ett sådant system och det borde komma i framtiden. Tillsvidare måste jag, varje gång jag får ett avi, ringa till posten så de kan hämta paketet på det ena stället och skicka över det till det andra... låter som en massa extraarbete för både mig och dem. Men vill de ha det på det viset så ska de få det på det viset.
Efter ett tag lade vi på, jag relativt nöjd med svaret jag fick och hon med ännu en berättelse om en jobbig kund till fikarasten.



Det känns som att jag har åldrats typ 50-60 år det senaste halvåret. Jag är alltid trött och på helgerna orkar jag knappt någonting.
Ta till exempel i fredags. När Idol började hade jag nästan gått och lagt mig... (För er som inte vet det börjar Idol kl 20.00) Aningen tidigt en fredagskväll kan tyckas, men jag var så trött. Nu somnade jag inte då utan låg som sagt och kollade på Idol och dessutom en film efteråt men det var gränsfall på att jag lyckades hålla mig vaken hela tiden. Riktig pansionärskväll!!

Lördagen däremot var lite bättre. Då var jag på bio, på Djävulen bär Prada. Den var kul! Fast jag vet inte hur många andra som tyckte det för jag och min kompis var ibland (rätt ofta faktiskt) de enda som skrattade. Lite pinsamt kanske men vad ska man göra, jag kan ju inte hjälpa att ingen annan i den halvfulla biosalongen på Heron hade humor!



Har ni börjat skriva brev till tomten ännu? 

Julen närmar sig med stormsteg, alldeles för fort om du frågar mig. Jag har inte ens köpt en födelsepresent till en kompis som fyllde år i oktober och nu måste jag komma på en julklapp till människan också!! Och inte bara till henne utan även till alla andra som man "måste" köpa klappar till.

Vad mycket enklare det var när man var yngre och bara fick en massa saker på julen. Fast det är ju nästan roligare när man verkligen kommer på en bra present som personen i fråga blir riktigt glad för. När man har lyckats liksom... Det tycker jag är mycket roligare än att få saker.

Fast det är ju svårt att komma på sådana saker. Eller så är det jag som är dålig på det...


Den här dagen har faktiskt varit jättebra. Fast det var några jobbiga kunder som man behövde tjafsa med och så men i det stora hela har det vart bra. Löste några knepiga problem också, vilket alltid är kul.

När man sedan kommer hem och hittar ett paket i brevlådan som innehåller ens nya tröja... då kan det ju inte bli bättre =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback