2006-11-28

Har ju nyligen varit helg och det var faktiskt en av de roligaste helgerna på länge.

I fredag kom äntligen min älskade lilla kusin hit... Vi har velat träffas hur länge som helst men det har liksom inte blivit av. Men i fredags kom hon som sagt och vi hade jättekul. På kvällen ville hon ha godis så vi åkte till Willys för att köpa det (de har nämligen min favoritsort där) och när vi gick där sa hon:

"Vilket litet Willys ni har"
Varav jag svarade:
"Ja, men det är ändå ingen som handlar här... Det är ju värsta B-affären."
Sedan tillade jag tystare:
"Oj vad pinsamt. Tänk om någon av de som jobbar här skulle hört det där. Jaja... de borde väl inte ta så illa upp, det är ju inte direkt deras affär."
Då svarade Vickis, min kusin, högt och ljudligt;
"Nej precis, och de jobbar ju ändå bara här för att de inte kan få något annat..."

Ingen tvekan om saken... hon är verkligen min kusin.



På lördagen åkte hon hem och jag gick ner på stan för att träffa tjejerna. Vi hade bestämt att vi skulle äta på Crazy Town (det var verkligen jättegott där) fast servitrisen blev lite konfunderad när jag och Sarah inte ville ha sås... "Svara ärligt nu, är det för att ni inte tycker om sås eller bantar ni?"
Haha... som att jag skulle banta. Och lilla Sarah som är smal som en sticka. Nej nej... inga sådana fasoner här inte.

Efter att vi hade ätit klart åkte vi hem till min pappa och där tävlade vi mot varandra i Sing Star. Mitt lag vann första gången men förlorade de andra två. Jag fattar inte att det kan vara så kul... jag som verkligen inte tycker om kareoke i vanliga fall. Dessutom sjunger jag inte fint och jag kan uppenbarligen inte heller träffa toner.
Men man kan ju faktiskt inte kunna något man inte kan!

När det blev för sent för att låta så mycket (pappa bor i en lägenhet och jag vill ju inte gärna att han ska bli vräkt på grund av mig) spelade vi ett spel istället. Med andra ord heter det och då är man i lag om två personer och ska förklara ord för varandra på tid.
Först var jag med Sillen som jag har spelat det här med förut. Förra gången fick jag upp ordet gädda och min ledtråd var: "En fisk. Gammel..." 
"Padda"
Skrek hon då... Gammelpadda?!? Det uttrycket har i alla fall inte jag hört någon gång.

Efter den gången har vi skojat mycket om det där, och därför blev jag jätteglad när jag fick upp det ordet igen.
Min ledtråd: "Åh.. det är ju vårat ord... Gammel..."
Hela Cilla lös upp, hon såg verkligen överlycklig ut, och skrek: " Padda"
Haha... Jag kunde inte forsätta ge ledtrådar den omgången för jag låg dubbelvikt på golvet.

En annan rolig kommentar under spelets gång var när Susie skulle beskriva ord för Sarah.
Susie: "Hitler kom härifrån"
Sarah: "Danmark"

Nej, en sak är säker... man har aldrig tråkigt med det där gänget inte.



En berättelse om min syster får avsluta det hela...

Jag står i badrummet på söndagkvällen och håller på att göra mig i ordning. Min snart 5-åriga syster är som vanligt på väg in till mamma och jag hör att hon säger något till Stefan (mammas man). Jag hörde inte riktigt vad hon sa men det var tydligen:
"Är du fortfarande uppe?!? När ska du gå och lägga dig egentligen?"

Jag trodde att hon pratade med mig så jag frågade vad hon sa. Då fick jag ett snäsigt svar tillbaka:
"Jag pratade faktiskt med pappa"

Så liten och redan så stöddig!!!

Kommentarer
Postat av: Simon

Väntar nu spänt på nästa inlägg :D
Nåt roligt att göra när man sitter å segar på jobbet ;)

2006-11-29 @ 18:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback