2006-11-30

Jag har haft jättebra med syskonen i eftermiddag (och än visar de inga tecken på att ha blivit förgiftade av min matlagning) men dagen kanske jag skriver mer om imorgon... om jag orkar och inget roligare kommer upp.

Nu ska jag i stället berätta om det som förgyllt min kväll mest...

En försäljare från ringde precis...
"Hej, jag ringer från elbolagtet E.ON."
"Ja, hej."
"Jag skulle vilja prata med den som är ansvarig för elen i erat hushåll"
"Du kan prata med mig"
"Jag undrar om du är intresserad av ett erbjudande som kan sänka dina elkostnader"
"Jaha, och vad är det för erbjudande?"
"Ett ettårsavtal för 49,90 öre/kWh"
"Och det säger du kommer sänka mina elkostnader?"
"Nej, jag skulle fråga om det kunde göra det..."
"Jaha, men det rörliga som jag har är ju på runt 44 öre just nu... då sänker ju inte ditt erbjudande min elkostnad"
"Jo, fast priserna kommer inte alltid vara så låga. Det här avtalet börjar i februari och då är ju priserna högre"
"Jaha, och hur vet du det?"
"Det blir de alltid på vintern. Det kommer ju att bli kallare i januari och februari och då går det mer el"
"Ja, men under sommaren är det inte kallt"
"Nej... men det jämnar ut sig på hela året"
"Men just nu är ju priserna historiskt höga..."
"Ja, de är höga ja"
"Rent historiskt sett har snittpriset på ett år aldrig varit högre än 33 öre, så jag tror ju inte jag tjänar på att ligga på 49 öre under det här året"
"(Tystnad) så du är inte intresserad alltså"
"Nej"
"Ok, tack för mig"
"Tack själv"

Om ni inte vet det redan så jobbar jag på ett konkurrerande elbolag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback