2007-04-30

Vägverket är bajs!

Jag har inte varit med om sämre kundvård.

Här får man en räkning på 225 kr, vägskatten för i år. På den står det att om pengarna inte är dem tillhanda innan 30/4 så tillkommer en dröjsmålsavgift på minst 100 kronor. Redan då tyckte jag att det var väldigt konstigt. Jag menar, man kan ju faktiskt förlägga räkningen eller helt enkelt glömma bort.

Men men, det blir ju inget problem, eftersom jag alltid har betalat in tidigare räkningar i tid, och brukar inte glömma dem.

Men självklart glömde jag just den här räkningen!

Igår hittade jag den och fick panik. Så jag betalade in den fort och tänkte att om jag ringer in idag så kan de säkert hjälpa mig... men inte då...

Jag ringde in och hon som svarade kollade om pengarna hade kommit in, men det hade de inte. Då frågade jag om det inte gick att se till att jag inte fick de 100 kronorna, om det nu skulle vara så att de inte kommer in förrän på onsdag. Men det fanns inget sätt att göra det på.

Det kallar jag riktigt dålig kundservice. På det företaget jag jobbar försöker vi göra det bästa för kunden, och har kunden betalat in så ser man till att extraavgiften försvinner, särskilt på kunder som har bra betalningshistorik.

Fast skillnaden mellan de och oss är att man inte kan byta bort  vägverket. Man är fast vid dem... så länge man vill äga ett fordon i alla fall.

Så det är ju inte direkt som att jag har något val...

Skitföretag säger jag bara!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback