2007-12-17

Nu har jag snart internet! Woho!

För att komma på vilken leverantör jag skulle ha ringde jag till några olika bolag; Telia, Bredbandsbolaget och Glocalnet. Ringde även till Comhem, men de ville inte ha mig som kund.

"Tryck ditt postnummer så ska vi se om vi kan leverera bredband till dig"
*Trycker mitt postnummer*
"Tyvärr kan vi inte leverera bredband till dig, vill du ändå prata med en handläggare tryck 1"


Varför i hela världen skulle jag vilja prata med en handläggare om de inte kan leverera det jag vill? Kanske folk som blir irriterade och som vill skälla på någon... jobbigt att sitta på den linjen i så fall ^^

Hos Telia hade de inte trycktelefon utan man skulle säga det man ville ha hjälp med... kan ju säga att man känner sig något dum när man sitter på jobbet och säger "bredband" och annat högt och tydligt...

Jag skulle beställa telefoni samtidigt också, men rösten som ville att jag skulle säga saker fattade nog inte det...

"Säg ditt telefonnummer"
Jag är tyst
"Säg ditt telefonnummer"
Jag är tyst igen
"Säg ditt telefonnummer"
Jag är (än en gång) tyst, och precis när jag ska lägga på och försöka igen så säger den:
"Säg ditt telefonnummer. Har du inget telefonnummer säg har inget"

Äntligen fattade den!

Machines are stupid =P


Till slut blev det bredbandsbolaget... eller det visste jag i och för sig redan när jag pratade med henne första gången, men man måste ju kolla runt. Trevliga personer och man behövde inte vänta i kö alls (hos bredbandsbolaget alltså, hos Telia och Glocalnet fick man vänta i 5 minuter vardera)

Så nu har jag snart både telefon och internet, så snart kan jag skriva massor igen =)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Härligt härligt. Den borde ju säga första gången att man ska säga har inget om man inte har ngt.
Fast fem minuter är ju egentligen inte så jättemycket. Hade det varit tio hade det varit jobbigt.

Postat av: tobbski

haha tror inte det du, jag ska ju surfa hela dagarna:S

2007-12-18 @ 12:40:09
Postat av: Jonna

Nä fast när man har stått som etta i kön hela tiden så känns det länge (det var på glocalnet) Hos telia kändes
det inte alls lika länge eftersom där gick jag från 45 till 0 på 5 minuter

2007-12-18 @ 20:29:58
Postat av: Josefine

Jaha. Ja, då förstår jag att det kändes segt. Speciellt med den jämförelsen.

2007-12-19 @ 08:36:58
URL: http://japanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback