2007-01-09

Det var ett tag sedan jag skrev här nu. Varför vet jag inte riktigt men jag har väl inte haft tid helt enkelt.

Nu har jag i alla fall all tid i världen, för jag är sjuk!! Jag tycker verkligen inte om att vara sjuk (konstigt va?). Man kan inte göra något vettigt, och det känns bara som bortkastad tid. Nu är jag ändå så pass dålig att det känns rätt så skönt att få vila upp sig, och egentligen orkar jag inte ens sitta här men då har jag i alla fall gjort någonting idag.


Kan ju berätta lite om min nyårsstrejk. Det gick jättebra till en början, vi åt god mat och hade kul med några familjevänner. Jag var rätt trött och eftersom jag ändå inte skulle kolla på fyrverkerierna, så tänkte jag göra mig iordning och kolla på tv eller en film.

Då såg jag att jag hade missade samtal. Jag ringde upp och möttes av ett "Tänker du fortfarande sitta och gömma dig under skrivbordet eller vill du komma på en fest"
Principfast som jag är tänkte jag på vad alla skulle säga eftersom jag verkligen hade sagt att jag inte skulle göra någonting annat än att vara hemma på nyår... så jag tänkte verkligen inte gå...
Efter en timme gav jag upp och gick på fest.

Det var riktigt roligt faktiskt, betydligt bättre än jag trodde att det skulle vara. Fast fyrverkerierna var lika hemska som alltid.

När jag kom hem på nyårsdagen hörde jag något som lät...
Det kunde väl inte vara mina föräldrar och deras vänner fortfarande? Det lät det inte som... Sedan hörde jag att det var en radio som stod på... Ljudet kom från mitt rum också...
Då kom jag på det...
Det var min klockradio som hade gått på eftersom det var måndag, och alltså efter min vanliga tid som jag vaknar på morgonen! Tyckte jag var lite komiskt.

Nu orkar jag inte skriva mer. Ska gå och sova istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback