2007-01-10

Idag läste jag en riktigt rolig mening i LT...

"Polisen undersöker hur länge 27-åringen terroriserat sin före detta jämnåriga fästmö"

Vadå... var hon jämnårig förut men inte nu längre?!?
Snälla någon... skriver man i en tidning så ska man väl åtminstone kunna uttrycka sig ordentligt!!! Är det för mycket begärt??
Är det så viktigt att få med hur gammal tjejen i fråga är, borde man väl skrivit "...sin jämnåriga före detta..."


En annan rolig artikel jag läste för ett tag sedan var en nyhet från en tidning i Småland. Där stod det (på fullaste allvar, måste jag bara tillägga) om att sex personer (eller var det åtta?) hade ställts inför rätta i närmaste tingsrätt för smärre brott. En av dessa män hade, hör och häpna, snattat en burk saltgurka! från den lokala affären. Även de andra hade begått liknande brott...

Jag tyckte denna artikel var väldigt underhållande, och när jag försökte få släkten där nere att förstå det roliga i denna, var det enda jag fick tillbaka konstiga blickar... som att det var jag som var dum i huvudet som tyckte att dessa brott inte var värda att nämna i en tidning. Men det förståss... det skulle ju egentligen vara bättre om liknande brott var det enda man fick läsa om, och inte mord, rån och våldtäkter.
Jaja... jag tycker ändå att den nyheten var rolig, även fast det gör mig till ett dumhuvud hos mina lantisar till släktingar.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hörrö jag håller med! Ska man skriva för en tidning måste man väl kunna skriva?!
Och så måste jag tillägga att jag tycker att frågan "Hur trivs du på jobbet?" är oerhört dumt ställd! Vilken dålig formulering egentligen. HUR jag trivs? Asså vadå? Hur jag gör för att trivas på jobbet? Eller hur ska man tolka frågan egentligen? Visst, man fattar vad folk menar, men är det rätt formulering egentligen?
Bara en sak jag kom att tänka på idag...

2007-01-10 @ 19:44:11
Postat av: Simon

Fästmön kanske dött å då säger man väll före detta?
Nu borde jag väll inte blanda mig i "språk" diskusioner men iaf

2007-01-11 @ 12:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback