2007-01-31

Oj vilka roliga namn det finns här i världen...

Mina barn ska lungt få heta Ansgar, Anselm eller kanske Kyndelsmässodagen (kolla vem som har namnsdag 070202 så får ni se... Står det i almanackan måste det ju vara ett namn)
Torun är ett roligt namn jag precis upptäckt, Alrik ett annat.

Jag har alltid trott att de som bestämmer namnsdagar tar de vanligaste namnen, som många personer heter. Men så är tydligen inte fallet. Härom dagen fick jag nämligen lära mig något nytt - att de som bestämmer tar hänsyn till många saker såsom kulturarv, religion o.dyl. Därför finns alltså namn som Ansgar och Anselm kvar... för att värna om vårt kulturarv.
Lite onödigt vetande så här på kvällskvisten!



En sak som jag blir otroligt uppretad på är radiopratare som inte kan få nog av sin egen röst (i och för sig säkert därför de valde det arbetet, men någon måtta får det väl vara).
Där går man i lugnan ro hem från jobbet och lyssnar på radio, och tycker det mesta är rätt okej faktiskt. Killen som pratar i radion är lite rolig och även fast han upprepar sig aningen för många gånger (eller alldeles för många gånger föresten) så störde jag mig inte så väldigt mycket på honom...

Fast det var innan han började prata och "sjunga" (väldigt dåligt måste tilläggas) genom halva låtarna. Finns det något värre än när de förstör bra låtar bara för att man ska tvingas att höra deras röster ytterliggare några sekunder? (Ja, det finns det ju, men frågan får större effekt om den är ställd på det sättet)

I alla fall så blev jag jättesur. Förstörde nästan hela min eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Men shit vad störande! Jag hatar när inte allt går min väg på mornarna. Han kan ju inte sjunga så det hörs, då får han väl gå ut ur rummet. Eller så kan han starta eget där bara han sjunger så slipper de betala för att spela när andta sjunger. Haha. Dumt!

2007-01-31 @ 22:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback