2007-03-02

Nu ska ni få höra om min otroligt händelserika dag!

Det började med att jag vaknade, än en gång, klockan halv 7 på morgonen. Varför jag vaknar så tidigt nu, och inte på de morgnar jag borde göra det (då jag verkligen inte kan komma upp) är ett mysterium för mig, men men...

Började med att lyssna lite på Adam och Gry som var roliga som vanligt. Började lyssna när Jackpott startade och hade på radion ända till Vinn Adams pengar var slut. Alltid lika kul och jag kunde till och med några frågor idag.

Åt frukost också, och idag måste jag säga att jag kan vara ovanligt stolt över mina matlagningsprestationer... Jag brände nämligen mina rostmackor, de sista vi hade hemma av den sorten.
Shit, tänkte jag, men misströstade inte... det fick helt enkelt bli en annan sort (som dock inte är lika god)

Läste tidningen också, och sedan ringde jag till mumma och paappa. Ville att de skulle köpa pappersnäsdukar om de ändå skulle åka och handla, och det kunde de ju självklart. Hon frågade om jag ville ha något annat men jag sa att det räckte eftersom jag redan hade så mycket från föregående inköpstillfälle. När de sedan kom och lämnade av näsdukarna fick jag en kasse full med saker.
Jaa, vad ska man säga... mormor i ett nötskal helt enkelt...

Sedan ägnade jag ca 6,5 - 7 timmar åt att se resterande filmer i Sagan om ringen-triologin (pauser inräknade) Såg den första igår... tänkte att de i alla fall kommer att få lite tid att gå. Jag hade rätt, mest eftersom jag började tänka massor när jag såg filmerna.
Igår nämnde pojkvännen (vet inte hur vi kom in på det, men ändå) att de har fixat massor med hjälp av datorn, typ storleken på gubbarna och sådant. Självklart visste jag att det inte var så stor skillnad mellan Elijah Wood och till exempel Orlando Bloom, men jag har ju inte tänkt så mycket på det förut... Det var jättejobbigt!
Jag kunde inte göra annat än att ligga och undra över hur de gjorde scenerna, om de kanske gjorde samma scen massa gånger fast med de olika karaktärerna, och hur kunde de i så fall veta när de skulle prata och vart de skulle titta? Och om alla var med samtidigt, går det då bara att krympa ihop de som ska krympas ihop och förstora de som möjligtvis skulle behöva det? Till exempel när Gandalf besöker Shire... då är ju han alldeles för stor för husen...
Som ni hör så blev det riktigt jobbigt för mig. Dessutom störde jag mig en massa på allt som var ologiskt i filmerna, men det har jag redan fått ventilera med T så det behöver jag inte tråka ut alla er med.

Ungefär när filmen tog slut kom mamma och minsta syster hem.
Sedan var det middag, spagetti och köttfärssås, och efter det ringde T. Vi pratade en stund, men sedan kom tydligen någon som var viktigare än mig så vi lade på =)

Efter det har jag inte gjort så mycket. Känns som jag är på bättringsväg nu, vilket är skönt eftersom jag igår blev jättedålig! Hade över 40 graders feber när jag gick och lade mig. Till och med jag kände att jag var varm (vilket jag inte gjorde när jag hade 38 grader)
Jag hade troligtvis överansträngt mig igår...
 
Någon som vill gissa vad jag gjorde?

Jag duschade och så gick jag upp och ner för trappan i huset 2-3 gånger...

Vilken överansträngning va?

Jag var i alla fall helt död efter det!



För er som har orkat igenom allt det där så ska jag berätta något jätteroligt... Jag skrattar typ varje gång jag tänker på det.

Någon gång precis innan valet i september kollade jag på Postkodlotteriet.

Då var det en tjej/tant med.

Frågan på (jag tror att det var) 2000 kronors-nivån löd så här:

Vem har poserat naken på framsidan av sin självbiografi "Den nakna sanningen"?
a, Fredrik Reinfeldt                                                               
b, Maud Olofsson
c, Linda Rosing
d, Lars Leijonborg

Hon som tävlade tvekade ett tag men lät sedan rätt säker när hon sa:
"Nej, jag tror att jag måste ta en livlina... jag tar 50/50... kan man inte så kan man inte"
Rickard Sjöberg återhämtade sig relativt snabbt:
"Ehh.. ja då ber vi datorn ta bort två av de felaktiga alternativen"
Alternativ c och d var kvar...
Hon (lät dessutom jättesäker):"Ja men då är det ju d, Lars Leijonborg"
Rickard Sjöberg: "Som.. ehh.. poserade naken på omslaget..."
Hon (aningen mer osäker): "Nej det kanske det inte är... tänkte att han ju precis har skrivit en bok och så... Men det är nog c, Linda Rosing.

Behöver jag säga att hon inte fick någon miljon med sig hem?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha. Vilken dum tant! Tur att det finns fler dumma människor än jag, så att man får ngt annat att skratta åt ibland! =)

2007-03-02 @ 23:43:44
Postat av: tobbski

Stackars liten:/ hoppas du kryar på dig! sagan om ringen kan ju vara lite komplicerad;) så jag förstår om inte alla bitar föll på plats:D
puss

2007-03-03 @ 10:22:57
Postat av: Linnéa

vilken rolig tant hahahahahahaha nu kan jag skratta i en lång stund

2007-03-09 @ 18:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback