2008-12-08 Lösningen på ALLA mina problem

Lägg dig ner. Försök att associera huvudvärken med någon färg, vilken spelar ingen roll. Säg att din huvudvärk är röd – som exempel. Vad skulle då motsatt färg kunna vara, den färg som symboliserar avspändhet och smärtfrihet? (Exempelvis grön). Blunda, försök att andas djupt via magen. Föreställ dig att den röda färgen ändrar sig till grön, alternativt att den röda färgen spolas bort. Gör om övningen flera gånger.

Tänk dig att du ligger på en sandstrand och att du översköljs av lugna, varma, svalkande vågor. Hör det rytmiska bruset, gå ner i varv. Tänk dig nu att vågorna sköljer över dig och tar med sig huvudvärken ut till havs.


Alltså... varför har ingen sagt detta till mig förut?!? Hade jag vetat för 10 år sedan att det enda man behöver göra är att tänka bort huvudvärken hade jag ju sparat massa tid och pengar!!!

Men nu vet jag... bara att sätta lite färg på värken så försvinner den... så simpelt!!

Sa jag föresten att detta var Aftonbladets huvudnyhet idag? Alltså jag menar det viktigaste de kunde klämma fram, det som stod på löpet och allt!!! Men lite gott förde den med sig i alla fall... mitt liv förlängdes antagligen med minst en timme med tanke på hur länge jag skrattade. Hoppas den kan göra detsamma för er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback