2008-02-29

Igår morse satt jag och åt frukost för mig själv och bläddrade lite i någon studenttidning som Tobbe har. Så kom jag fram till en sida där de hade frågat en utav de där sexinspektörerna (ni vet de som kollar på folk som har sex och säger vad de gör för fel, och sedan visar upp det för alla i Sverige som vill se) frågor.

En fråga löd ungefär så här:
Jag hade haft sex med 100 personer innan jag tog studenten. Är jag sexmissbrukare.

Och svaret började med orden:
Ja, det är väl i det mesta laget, särskilt om du är tjej.

Vadå särskilt om du är tjej?
Det är ju helt sjukt att en som ska vara sexrådgivare ens säger en sådan kommentar. Vart har jämställdheten tagit vägen? Varför skulle det vara så mycket värre om det var en tjej?
För att tjejer fortfarande anses vara de som ska vara pryda och inte gilla att ha sex?

Nu tycker jag ju också att 100 stycken innan studenten (eller å andra sidan under ett helt liv) är väldigt mycket, och att den personen troligtvis har dålig självkänsla, men det hör inte hit just nu.

Vad hade hon skrivit om frågan var omvänd, typ: "Jag har bara haft sex med en person och jag är 25 år, är jag onormal?"
"Njae, är du tjej så är det normalt. Se till att du inte har sex med för många för då kanske du blir stämplad som hora... Är du däremot kille så måste du skärpa till dig! Bara e
n tjej innan 25, du borde skämmas! Killar ska ju ha massa sexpartners, det är bara normalt."

Känns lite som någonting som skulle kunna komma från en person som ger ett sådant oupplyst svar...

Skäms på henne!!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag håller med och ångrar nästan att jag läste ditt det här inlägget. Nu blev jag ju arg!
Sånt här måste man ju göra ngt åt!

Postat av: Johan

Det sista var väl du som kom på eller?

2008-03-10 @ 23:41:44
URL: http://jaynius.blogg.se
Postat av: Jonna

Hehe ja det var det... fast hon skulle nog ha kunnat säga nåt sånt :P

2008-03-12 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback