2008-11-13 Småstadsnyheter

I somras var jag nere i Vetlanda hos min släkt. Jag tog med mig deras lokaltidning hem eftersom jag tycker den är så rolig, och nu hittade jag precis tidningen i en hög papper. Här får ni några smakprov av vilka nyheter som står i deras tidning:

Bil repad på bakgård
En vad man kan förmoda välförsäkrad bil har repats i centrala Vetlanda. I måndags upptäcktes nämligen att en bil parkerad på innergården vid Länsförsäkringars lokaler fått en kraftigrepa på cirka halvmetern.

Krock med vildsvin
Runt klockan 09.30 i fredags morse kolliderade en personbil med ett vildsvin på vägen mellan Skede och Hjältevad invid  Ekekull. Krocken orsakade inga personskador.

Stöld av diesel i Eksjö
En grävmaskin i Eksjö har tömts på bränsle. Tvåhundra liter diesel till ett värde av 2 800 kronor har maskinens ägare blivit av med.

Väska stals ur kundvagn
Oavsett hur många gånger det upprepas att väskor inte ska lämnas utan utan uppsyn i kundvagnar har det hänt och fått till följd att en av Ica Maxis kunder numera saknar inte bara sin väska utan även pass, nycklar, kort och cirka 1 500 kronor i kontanter. Varuhuset har kameraövervakning på de flesta håll men inte just i grönsaksavdelningen där den här stölden skedde i veckan.

Till och med deras utrikesnyheter är liknande. Det finns till exempel en artikel om att Englands prins Harry hade blivit bestulen på sin mobil, men fått tillbaka den. En annan artikel tar upp en hjältemodig kanin som krafsade på sin husses dörr när det brann. Alla klarade sig, även kaninen "som kott och gott heter Kanin".

Det enda jag hittar av Vetlandapostens lokalnyheter som kanske skulle kunna finnas med i större städers lokaltidningar är Ettåring kvarglömd i varm bil.

Å ena sidan tycker jag att det är sjukt roligt att man kan göra en tidning baserat på ingenting (fast min farmor och farfar förstod inte alls vad jag tyckte var så roligt med deras tidning), men å andra sidan blir jag lite avundsjuk... fatta om man fick läsa det varje morgon istället för Skottlossning mot polishuset eller Polisen: Det kan vara en serievåldtäktsman.

Jag vill också att våra största nyheter ska vara att en bil har blivit repad eller att en väska blivit stulen!

Kommentarer
Postat av: Sofie Brånedal

Åh, hehe! Vad roligt ^^

Postat av: Josefine

Åh, de vet inte hur bra de har det!

2008-11-13 @ 16:54:43
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad komiskt. Men ja, vi är väl lite "skadade" av alla våra sjuka nyheter i tälje...

2008-11-18 @ 09:47:12
URL: http://neusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback