2008-11-18

Haha, vad kul att jag tycker att det är jättelänge sedan som jag bloggade nu när det bara har gått fem dagar. Senaste tiden har jag knappt  bloggat på fem månader.

Så vad har hänt sen sist? Jag har skrivit klart min skrivuppgift och jag är faktiskt ganska nöjd med den. Man förstod egentligen inte vad författaren ville få ut av texten vi skulle sammanfatta, men men. Jag hoppas att jag hittade det viktigaste i alla fall.

I fredags var jag och mamma på Glada änkan som är en operett (Alltså en musikal fast med operamusik kan man säga). Det var det värsta vi hade sett, och vi gick därifrån i pausen. Regissören (eller något sånt) var en utav de där feministerna som tycker att på grund av att männen haft all makt i massa år så ska kvinnorna ta all makt under lika lång tid. Jag skulle vilja fråga en som tycker så varför man inte kan kämpa för jämlikhet istället. Skulle vara intressant att veta. Det är ju ungefär som att afroamerikaner skulle säga att eftersom de var slavar i massa år, ska vita amerikaner få vara det nu. Det funkar ju inte liksom!

På kvällen var jag ute med Rickard och Johan. Det var kul hela tiden, förutom när vi bestämde oss för att gå ut =P Varför är det oftast så att man har roligare innan man går ut än när man väl kommer ut?

Sov inte så mycket den natten och dagen efter skulle jag upp klockan 7.00 eftersom jag och Cilla skulle till Linnéa i Falun. Förutom att jag var så trött att jag höll på att somna hela tiden hade vi jätteroligt! Vi sov på madrasser på golvet och när vi hade lagt ut min och Cillas madrass så fanns det inget annat än sängar i hela rummet... så stort har Linnéa =P På kvällen träffade vi hennes kompisar och var på en fest hos en av dem.

På söndagen gick vi upp till en av massa kyrkor i Falun. den var riktigt bra, predikan talade verkligen till oss alla och det var otroligt fint inne i kyrkan. Det roligaste med hela kyrkobesöket var att alla var så öppna. Man kände sig verkligen välkommen eftersom det första som händer när vi kommer in är att folk kommer fram och pratar, och inte bara "hej, jag heter..." utan faktiskt stod och pratade ett tag. Tror alla har mycket att lära utav det =)

Predikan handlade i alla fall om att man inte ska sätta in andra eller sig själv i ramar, eftersom Gud faktiskt kan använda oss på massa olika sätt. Man kanske känner att man har fått en viss gåva och använder den jättemycket, men när Gud säger åt en att göra något annat vågar vi oftast inte.

Men det är ju bara att titta på Mose. Han hade blivit utjagad från Egypten och var inte bra på att tala inför folk. Vad gör Gud? Jo skickar tillbaka honom dit för att bli ledare för hela folket... Intressant var det i alla fall.

När vi sedan skulle åka hem skulle Tobbe bli hämtad på Arlanda ungefär samtidigt som vi skulle komma till Arlanda. Jag tyckte att det skulle passa att gå av där och få åka med i bilen istället för att åka till Stockholm och ta pendeln därifrån. Så vi hoppar av och när vi kommer upp från perongen är det en spärr... för att komma ut. Vi fattade ingenting, men tydligen är det så att Arlanda är en privatägd SJ station och där kostar det att hoppa av.

Det värsta var att han började med att säga att vi inte fick komma in... då blir man snabbt lite rädd och tänker att Cilla och jag kommer bli den verkliga Tom Hanks och få bo på perongen i hela våra liv. Men som tur var så slapp vi det och kunde betala 60 kr var för att gå igenom.

Nu ska jag till skolan. Måste verkligen göra mig klar nu. Bra att sitta och skriva på bloggen när man inte har så mycket tid kvar =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback