2008-11-23 Postens VD igen

Har ni hört att postens VD inte vill ha nån mer lön för tiden han ska jobba där?

Först tyckte jag att det väl var lite väl överdrivet, jag menar man måste ju få lön för sitt jobb. Men sedan kom jag på att om han känner att han inte behöver tjäna mer pengar på den tiden han har kvar på posten så har han nog redan pengar så att det räcker och blir över för resten av sitt liv.

Roligt också att orsaken varför han gör det är för att folk inte ska tro att han är girig, men för att bevisa en sådan sak borde han ju inte bara sluta tjäna pengar utan även göra något bra för andra människor. Känns som att han har råd med det.

Fast jag måste säga att jag är lite imponerad ändå, även fast han gjorde det för sin egen vinning.


En sak jag har undrat över ett tag föresten; vem sätter VD:s lön? Är det han själv? Då kanske det inte är så konstigt att deras löner är hutlösa... mycket vill ha mer liksom.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror det är företagets styrelse som sätter deras lön. Fast frågan är väl vilka som sitter i styrelsen =P

2008-11-29 @ 10:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback