2009-04-09 "Våldtäktstrosan"

Stod en artikel om trosan som ska stoppa våldtäkter på aftonbladet idag.

Ok, det är väl en fin tanke av henne. Kompisarna har blivit våldtagna och hon vill skydda kvinnor. Hon säger att "bara känslan att ha något som man kan försvara sig med kan vara värdefull".

Men seriöst... en trosa med skärp runt benen och midjan... det låter för det första inte bekvämt och jag skulle dessutom inte känna mig tryggare alls.

Jag menar om någon har kommit så långt in som mina trosor vid ett eventuellt överfall lär han ju bli argare utav att de inte går att få av. Det känns som att det gör mer skada än nytta ärligt talat.

Det bästa skulle ju i så fall vara att utveckla något som förhindrar killen att ens få ner en på marken. För när man väl är där lär ju inte lite svårare trosor stoppa honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback