2009-02-22 (Om)tentaångest

Usch fy blä för tentor. Men men.... bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!


Har bestämt mig för att operera mina ögon i sommar också... så jag slipper ha på mig hemska glasögen som sitter snett eftersom mina öron är så snea.

Jag ska göra det med en metod där de häller på en alkohollösning på ögat som luckrar upp det översta skiktet på hornhinnan... med andra ord ska de smälta mina ögon! Efter att de gjort det så puttar läkaren skiktet åt sidan för att han ska komma åt att lasra bort mitt synfel. Efter det puttas skiktet, som nu består av döda celler, tillbaka och en vanlig kontaktlins sätts på ögat som ett "plåster". Sedan har man asont och är blind i några dagar, men redan efter tre dagar, när man åker tillbaka och tar bort linsen, ska man kunna se rätt okej. Då har ögat börjat göra nya celler där de gamla var.

Förhoppningsvis går allt bra... skönt att veta att det i stort sett inte är någon som blivit blind om något gått fel i alla fall... Fast å andra sidan, skulle det hända någon lär det ju hända mig.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Usch usch usch. Det var nästan värre att läsa om det än att höra när du berättade om metoden. Jag förstår inte hur jag kan vara så överkänslig. Så var jag ju inte alls förut. Och jag höll nästan på att spy i morse då jag läste i Fallet Jesus om korsfästelsen och det. Äckligt!

Postat av: Craxyknas

Jisses, låter läskigt att bli blind. Även om det bara är för några dagar... Hur mycket kostar en operation som denna?

2009-02-23 @ 22:21:39
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: Jonna

En sån kostar 27000 för båda ögonen, och det är den "billiga" metoden. Det finns en annan metod som kostar 36000 kr, men den var sämre för mina ögon eftersom det gör att ögonen blir torrare.

2009-03-04 @ 19:39:22
Postat av: Linnea

Skit vad läskigt det där låter!! Stackare =/



Men om du blir blind, hur ska du då kunna gå tillbaka till läkaren? =P Får man en käpp på köpet? ;)

2009-03-08 @ 23:21:31
URL: http://neusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback