2009-02-01 Äktenskap

Jag började skriva det här inlägget för någon vecka sedan när diskussionen var uppe på bordet så att säga, men hann inte skriva klart. Det jag vill säga är att jag blir väldigt irriterad på folk som säger att kyrkan inte ska få chansen att diskriminera homosexuella, då prästerna som faktiskt tycker att det går emot sin tro att viga homosexuella ska tvingas till det. Är inte det en kränkning mot dem då? Eller prästers rättigheter kanske inte är lika viktiga som de homosexuellas?

Och jag har inte riktigt förstått varför någon ens vill att präster som tycker att man gör fel ska viga dem? Jag skulle i alla fall inte vilja att en av de bästa dagarna i mitt liv delas med någon som tycker att jag lever helt fel... Dessutom låter vissa präster bli att viga par för andra anledningar också, t.ex. om den ena har skilt sig e.dyl.

Förslaget att
ingen ska få gifta sig i kyrkan tycker jag är jättebra. Då tar man bort hela grejen med att det blir diskriminerande för homosexuella då man endast får en välsignelse i kyrkan om man vill. Alla präster får då välja själva vilka de känner att de kan välsigna mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback