2009-01-07 Ommöblering (stavas det verkligen så? :s)

Idag har jag och Tobbe möblerat om och fixat i ordning bokhyllan, eftersom vi ska få en stoooor säng (Tobbe är väldigt glad över detta faktum faktiskt... skulle nästan tro att jag är jobbig att sova med... men så kan det ju inte vara... eller? :s)

Då fick vi i alla fall ändra om lite för att se om den stoooora sängen verkligen får plats i vår inte så stora lägenhet... Vi tycker att det gör det, här är bilder så ni kan avgöra själva ; )

Vill föresten påpeka att Tobbe inte har varit hemma sedan det fortfarande såg ut som ett bombnedslag här... Jag har alltså alldeles ensam tagit bilderna med kameran, hittat sladden som man för över bilderna till datorn med, förstått vart jag ska stoppa in sladden, hittat både kameran på datorn och bilderna på kameran, fört över bilderna till datorn (och endast de bilderna jag tog) och lagt bilderna i passande mapp. Vem var det som sa att jag var oteknisk?

Lägenheten från hallen... ser lite trångt ut


Vardagsrumsdelen och sängdelen där det alltså kommer vara en 40 cm större säng.. mycket kommer det bli :p Fula förslitningar på tapeterna som var där när vi flyttade in... usch =( på sista bilden är bokhyllorna som jag har städat så fint


Till sist min nya pianohörna! Det ser väldigt trångt ut men det gör inte så mycket... det blir rätt mysigt bara =)


Mycket man hittar när man storstädar hyllor man inte har rört på väldigt länge! Till exempel massa oinlösta lotter :p

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fint! Känner igen mig på alla plan =P

1. Att man är den kreativa som gör i ordning medan maken är borta ;P

2. Att man har en liite liten lägenhet för att köpa nya saker till, men allt går om man vill!

3. Att man hittar saker och har lotter som böhöver förvandlas till pengar!



So i know how you feel! Nu är de bara att luta dig tillbaka i din fina soffa/stoooora säng och tycka att du är duktig! =D

kram

2009-01-08 @ 14:54:39
Postat av: Josefine

Det blev ju riktigt bra tycker jag! Men du har rätt i att det ser trångt ut på första bilden.

Är soffan en Ektorp?

Postat av: Jonna

Haha aa precis... fast Tobbe var faktiskt med och flyttade runt allt (måste väl påpeka det så han inte blir ledsen) ;P

Japp det är en ektorp =)

2009-01-08 @ 16:23:56
Postat av: Rebecca

Det blir ju jättefint:) Vilken fin soffa ni har nu.

Har hört att man kan få bort de där fläckarna på väggen med potatismjöl faktiskt, har inte testat själv, men såg det i någon såndär hem-tidning.

Kram

2009-01-08 @ 23:36:46
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag gillar Ektorp! Funderade på att köpa en förut men så blev det till slut den jag har nu. Jag hade tittat på en blå men ville egentligen ha en röd eller brun (måste ju passa in i mitt annars ganska färglösa rum). Det fick inte vara för kalla färger.

Det ser ut att vara väldigt trångt för dig när du spelar piano.

2009-01-09 @ 08:45:41
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha potatismjöl? ^^ Kan ju vara värt att testa... vad gör man med det då? gnuggar in det eller?

Det är inte så trångt som det ser ut faktiskt :P

2009-01-11 @ 16:35:14
Postat av: Josefine

Potatismjöl är bra till det mesta faktiskt. Eller ja, kanske inte det mesta men ett par saker. T.ex. när man spillt vin så kan man strö på potatismjöl. Någon kvart senare kan man dammsuga upp det. Tror det beror på att potatismjöl är så fint. Så litet. När man dammsuger potatismjöl kan man få massa stötar. =)

2009-01-13 @ 09:09:28
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Jonna

Bra att veta om inte annat :) Fast jag tycker det är lite svårt just på väggen... går ju inte riktigt att lägga det där liksom...

2009-01-13 @ 13:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback