2009-01-12 Läkare

Nästan varje gång jag ska till någon läkare (vilket alla ni som känner mig vet har varit väldigt många gånger på senaste tiden =P) blir jag så irriterad. För på den vårdcentral jag går till måste man vara där en kvart innan för att skriva in sig. Jag var där ungefär 12-13 minuter innan min tid... men fanns det någon personal i luckan? NEJ!!!

Så jag satt och väntade med mitt turnummer som jag hade tagit (55) men numret på väggen visade fortfarande 48. Det kommer någon och sätter sig i luckan, men inte händer det något med numrena! När två personer som kommit långt efter mig gått fram utan någon nummerlapp får jag nog och säger åt alla med nummer att gå fram. Jag kommer fram till luckan 13.08, och har alltså väntat i ca 20 minuter.

Då säger hon till mig att hon klickar i att jag har kommit och får gå och sätta mig igen. Ungefär kvart över kommer läkaren ut och hämtar mig. Jag går in dit och berättar vad som är problemet och ca 3 minuter senare får jag gå därifrån.

Och det är då som jag skulle vilja säga att jag inte tänker gå därifrån förrän jag fått all den tid jag betalat för. Dessutom skulle jag vilja fråga varför de tycker att de har rätt att slösa bort min tid genom att låta mig sitta och vänta i typ en halvtimme. Very irritating...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Nästa gång säger du till! Eller så gör jag det. Jag ska dit i februari och även jag upplever alltid det problemet. Folk går före som inte är före i kön och en gång sa jag till och då fick jag ett snäsigt svar att hon bara skulle låna telefonen för att ringa efter en taxi (eller om det var ffärstjänst). Kärring! Och medan hon ringer och tar upp hela platsen i luckan kan ju inte jag få någon hjälp under fem minuter. Händer det igen kan jag nästan garantera att kärringen behöver akut läkarvård!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback